Bomarbete

Dagens ridpass gick till en början ganska dåligt men slutade väldigt bra! I början lyssnade hon verkligen ingenting på mig och när jag fått ner henne i form gick hon direkt upp med huvudet. Så det blev lite att jobba på innan vi kunde sätta igång. När jag travat och lite så kom jag på 2 travbommar som låg på medelinjen i en slags slalom för att mjuka upp och ställa igenom på ett lite roligt sätt.
Så här låg bommarna för er som inte förstod. Så jag kom i ett varv på en utav bommarna bytte varv kom på den andra osv..
 
Sen när jag hade värmt upp lite i traven på dessa bommarna började jag att arbeta lite lätt i galoppen, länga & korta samtidigt få till en bra form. Hon gick riktigt fint i galoppen, väldigt mjuk och ställde sig jätte fint. Sen har jag stora problem med vänstergaloppen och det är pågrund av mig. Något jag helt enkelt måste jobba på. Det som händer i vänster varv är att jag vill använda min högerhand mer än vänster och då ställer hon sig utåt såklart. Sen kom jag på fyra helt vanliga galoppbommar. För att korta och länga lite i mellan bommarna men också för att göra det lite roligare för både mig och Iza att arbeta i galoppen. Hon gick helt otroligt fint i högergaloppen kan inte beskriva den känslan jag fick in där. Men sen började hon tagga när vi skulle komma på bommarna av nån anledning och studsade och sprang på, hinder enligt Iza hahah :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback